Arapaima Maniz

Arapaima adala ikan naga yg semakin pupus dan unik..golongan ikan yang sukar d jumpai di dunia ini..

Tuesday 1 March 2011

Aku dan hidupku (^_^)

'
Huhu harini dengan rasminya aku mengiktiraf diri aku pekerja Anjung Semarak USM. Sbg ape? Korang rase ape?? Jawatan aku sangat penting!!..(up sket)..cuci pinggan ngeh3 eh slap2..bukan pinggan je..cawan yang pelbagai 'body shape' dan juga bende2 len.. Aku keje hari Isnin, Selasa, dan Khamis. Tujuan aku bagitaw engkorang ni bukannyer ape..ble hari aku bekerja tu tolonglah makan dengan licin licau..takpun rajin2 la basuh pinggan n cawan sendiri..hehehe..Gaji?? bleh tahan gakla..Alhamdulillah RM4 sejam. Yang paling best sini kan..makan disediakan..wOhOoo!! makan nasi ayam beb. Minum, skati korang la..nak milo ke bandung ke (antara peberet aku)..(klu coach aku denga ni abesla..dushh) Dala bebudak ni masak sedap. hehe..haa kembang2 da nak meletus tu..Alhamdulillah 1 st day yang ok. Kawan2 baru pun ok..ramainya bdk giat mara. Muda2 lagi. Aku pun muda gak..da masuk geng diorang.. Haa..dengan pekerjaan yang ada nih blehla topup2 sket blanje hangus..hehe..Besala mula2 keje, lenguh pinggang sket2..yela..keje berdiri kan.. pastu pinggan die lak ntah bpe kg..emm tapi bes, sbb dpt pengalaman..lagipun aku mmg ske basuh2 pinggan ni.. (haa..mulala 2 da yang nk target aku cuci pinggan kenduri depa..chett)..

Azam-azam aku

- jadik sorang yg solehah..ehem2 adela..carenye..korang pn tlgla bimbing skali..
- kumpul duet bebanyak..bkn tok glemer..tp tok simpanan mase depan..chewah..aku nak carik duet senirik!
- jadik pelaja yang rajin, bedisiplin dan cemerlang (aku taw de yang amek baldi ni nak muntah..ataupun de yang kate sudah terlambat untuk bertaubat)
- sambung master dalam applied geophysics..kt usm jela..da nak apply pn..ak anta referee's tutt da pn..
- sambung PhD dalam geophysics gak..kat universiti idaman aku (ni xpasti lagi..hehe)

jeng3..



haa..university of minnesota..ktne ni??kt alor setar je,,hehe kt US la.. huhu..insyaALLAH klu de rezki..

- pas blaja..keje..insyaAllah..mne2 pn bleh..aku pernah gak becita-cita jadi pensyarah fizik kt kolej matrikulasi perak..keh3.. haa gelak2..aku tawla..keje oil and gas?? ntahla..mcm xbrape minat je..aku suka..tapi aku pandang sebelah mata ja..hehe..keje kampeni ni mcm xde life je..jangan lpe kte diciptakan untuk ape? huhu aku anak sulong..emm adik bradik pon secotet aje..mak ayah aku sape nak tgk klu ak keje kampeni yang bz 25 jam..mungkin pas master apply keje jap..pastu klu de rezki..keje jap..kumpol2 duet sbb target aku ni haa..sblom umo 30..kOrang rse mende?? kawen?? kah3 kawen tu on de way laa..klu de jodoh..
'

hehe insyaAllah nak ke sini..ngan mak ayah aku..wOhOo!! banyaknye cite2..

Agak2 korang mse aku keje nnt part-time bisnes aku ape?? haa


bisnes lembu dan kamben..ni aku nak wat kat kg aku..kt hutan melintang...bisnes ni aku nak wat sampai tua..sampai la ke anak cucu cicit..huhu..insyaAllah..smoga semuanya mendapat keberkatan..


kete idaman..myvi je..tapi mesti mau kale ni..xmau kale len..


suami idaman..ngeh3..haha..klu jodoh xke mana..haha agak2 korang sape ni..huhu

insyaAllah sme ni aku akan usehe2!! chayak!! kawan2, sdare mare..doakanla ye..doa anda memberi aku semangat hidup d dunia ni..huhu..

2 comments:

  1. wah..chaiyyok la anis...makin bz ah skang..jgn lupa fyp yer..ngeh2..gud luck for ur blog..kasi bia gempak!!

    ReplyDelete
  2. hehe..malu la i..fyp? ape 2..ehem2..mekaseh.
    rminya pminat i..

    ReplyDelete